Twitter
Tweets by autohifistudio
Youtube
Pinterest
Blogger

Kategóriák

Új termékek

  • Audio System Carbon 130.2
    Audio System Carbon 130.2

    A 2 csatornás analóg A/B osztályú, nagy teljesítményű erősítő...

    38 000 Ft‎
  • Kicker TCWC104
    Kicker TCWC104

    Mélysugárzó láda, Comp C 25 cm gyári Kicker, fekete kárpit, sárga...

    51 900 Ft‎
  • Kicker TRTP102
    Kicker TRTP102

    Mélysugárzó láda 25 cm, CompRT mélysugárzóval, lefelé néző extra lapos...

    96 900 Ft‎
  • Kicker TCWRT102
    Kicker TCWRT102

    Mélysugárzó láda 25 cm, CompRT mélysugárzóval, extra lapos kivitel,...

    89 900 Ft‎

Gyártók

A fékrendszer az autónk egyik legfontosabb alkatrésze, aminek a rendszeres ellenőrzésével, szervízelésével kiemelten kell, hogy foglalkozzunk, mert a saját magunk és a mások élete is múlhat a hibás vagy hibátlan működésén.

A fék fő feladata a gépjármű mozgásának lassítása, illetve megállítása. A fék az, ami napi szinten a legnagyobb terhelésnek van kitéve az autónkban.

A fék felépítése, főbb részei: Féktárcsa-fékbetét, féknyereg, fékcsövek, fékdob-fékpofa, fék szervo vagy fékrásegítőnek is nevezik, fékerőszabályzó, fékmunkahenger. A felsoroltak között vannak kopó alkatrészek is. Ezek cseréjére van szükség a leggyakrabban: féktárcsák, fékbetét, fékpofák és fékdobok.

Mikor van szükség a féktárcsa cseréjére?

A féktárcsa cseréjét számos dolog indokolhatja. Hatással van erre a vezetési stílus, a használat módja és az általunk használt közlekedési utak minősége. A gyártók megadják a kopási vastagság minimum értékét, ami alá nem tanácsos menni, mert ekkor már elvékonyodik az anyag, ami miatt a féktárcsa jobban felmelegszik, csökkentve a fékező képeséget, ami baleset veszélyes helyzetekhez vagy konkrét balesethez vezethet.

A féktárcsa csere abban az esetben is javasolt, ha a felülete már nem egyenletes. Ennek az ellenőrzése az átlag autó használó számára ez nyilván lehetetlenség, így az éves szerviz során a szakembertől, kérjük a fékek állapotának az ellenőrzését is. A fékbetét cserére gyakrabban van szükség, mint a féktárcsáéra. A gyakorlatban két fékbetét csere után javasolják a szakemberek a féktárcsa cseréjét, de ezt más tényezők is befolyásolják.

A fékbetétek cseréjének szükségességére az akusztikus kopásjelző súrlódó hangja is felhívhatja a figyelmet. Amikor a fékbetét vastagsága az optimális alá csökken akkor ez alapján a hang alapján érzékelhetjük. Az újabb gyártmányú autók elektronikus kopásjelzővel vannak ellátva. A vezető ez alapján jelzést kap a fékbetét cseréjének szükségességéről.

A fékolajra is figyeljünk!

A fékolaj cseréje ugyanannyira fontos, mint a fékbetété. A fékolaj határozza meg, hogy a fékpadra kifejtett erő eljut-e a hidraulikus alkatrészekhez. A fékek folyamatos megterhelése miatt a fékolaj is elhasználódik. A nagyon erős fékezéskor a fékolajban buborékok képződnek és rontják a hatékonyságát. A fékolaj állapotát is ellenőrizni kell legalább évente.

Hogyan döntsük el melyik gyártó termékét válasszuk?

Ennek eldöntésével kapcsolatosan az egyik fontos szempont a gépjármű súlya, a másik pedig a vezetési szokások. Kis vagy középsúlyúnak számító autóknál és átlagos vezetési stílus esetén megfelelőek a Delphi, Nipparts, Abs és az ezekhez hasonló kategóriájú alkatrészek.

Dinamikusabban, gyorsabb tempóban vezető sofőr vagy sok autópálya használat mellett a felsőbb kategóriájú utángyártott alkatrészekből a Textar, Ate, Bosch, Ferodo, TRW,Brembo… vagy a hasonló minőségi szintet képviselő márkákat. Ezek közül ár-érték arányban a Brembo és a Textar a leginkább ajánlható.

A nem megfelelően, hiányos tudással, felelőtlenül kiválasztott féktárcsa meghibásodáshoz és baleset veszélyes vagy akár balesethez vezethet.  A nagy megterheléstől egy gyengébb minőséget képviselő alkatrész hamar tönkre mehet. A biztonságunk és mások biztonsága érdekében szenteljünk kiemelt figyelmet a féktárcsa és a fékbetét kiválasztásának.