Twitter
Tweets by autohifistudio
Youtube
Pinterest
Blogger

Gyártók

Az új mobil traffipax: ARH CAM-S1

A VÉDA egy automata közlekedés-ellenőrző rendszer, amelyet 2015. március 26-tól már élesben használ a rendőrség. A VÉDA rendszer első 160 változtatható helyű egysége az úgynevezett ARH CAM-S1. A rendőrség már 2014 decemberétől tesztelte ezeket az új rendőrségi eszközöket, amelyek azóta több szoftverfrissítésen és módosításon is átestek, míg végül 2015. március 26-tól munkára alkalmasnak ítélték őket.
 
Ezek az eszközök nemcsak a járművek sebességét képesek mérni, hanem forgalmat is tudnak számlálni. A torlódásról jelzéseket továbbítanak, valamint egy rendszámfelismerő modullal összekapcsolva a jogsértésekről szóló információt is azonnal eljuttatja a központba.
 
2015 első felében üzembe álló 160 automata kamera a második lépésben további funkciókkal bővül: tilos jelzésen áthajtás, záróvonal átlépés, a kötelező haladási irány megszegése, a behajtási tilalom megszegése, valamint a buszsávban és a leállósávban való közlekedés. Megjárják azok is, akik kihangosító nélkül telefonálnak, vagy nem kapcsolják be a biztonsági övüket, a rendszámfelismerés alapján pedig az is lebukik, akinek lejárt a műszakija, vagy nincs befizetve a kötelező felelősségbiztosítása.
 
A rendszer 25 – 600 méter között képes megmérni az elhaladó járművek sebességét, a rendszámfelismerés pedig nappal 150, éjjel 100 méterről lehetséges. Technikai tudásban messze felülmúlja az eddig alkalmazott rendszereket, 30x optikai zoomal, és magas felbontású érzékelővel rendelkezik, így semmi nem kerüli el a figyelmét. A rendőrség által alkalmazott általános mérési távolság 50-150 méter közé tehető.
 
Mivel teljesen felügyelet nélkül üzemeltethető, egyre gyakrabban találkozunk azzal, hogy nehezen észrevehető módon helyezik el:
 
 

Az ARH CAM-S1 működése:

 

 

 ARH CAM-S1 műszaki adatok:

 

 

Lézeres egység jellemzői:
Mérési tartomány: 25 – 600 m
Mérhető sebességtartomány: 10 – 300 km/h
Pontosság: +/- 2 km/h
Hullámhossz: 905 nm

Feldolgozó egység jellemzői:
Feldolgozó egység: 1,6 GHz Intel Atom dual core CPU + 766 MHz ARM dual core
Rendszer memória: 2 GB + 1 GB (DDR3)
Tárhely: 32 GB system + 128 GB SSD user space

I/O és kommunikáció:
3G / WiFi Standard
GPS
Ethernet

Képfeldolgozó rendszer:
Kettős képfeldolgozó egység
1280 × 720 @ 30 frames/sec CCD
2048 × 1536 @ 20 frames/sec CMOS

Optikai feldolgozó rendszer:
30× optikai zoom
Motorizált iris fókusz zoom
Integrált IR szűrő
Automatikus fényerő szabályzás
Képformátum: JPEG Videó formátum: H.264

Rendszám felismerési távolság:
Nappal maximum 150 méterig 99%-os hatékonyság
Éjszaka maximum 100 méterig 99%-os hatékonyság

Éjszakai megvilágítás:
Beépített kombinált hullámhosszú LED megvilágítás
IR hullámhossz: 760 nm / 850 nm
A megvilágítás teljesítménye: 70 W / 220 W Maximális hatótáv: ~60 m / ~120 m

 

 

Az ARH CAM-S1 előrejelzése:

Korábban kézenfekvő megoldásnak tűnt egy szélvédőre helyezhető radar- és lézerdetektor használata a traffipaxokkal szembeni védelem céljából, azonban a legújabb rendőrségi mérőeszköz, az ARH CAM-S1 az elődeinél közelebbről és szűkebben mér, ezért a lézerjele nem minden esetben éri el a szélvédő magasságát, ahol a radar- és lézerdetektor található.

 

A szélvédőre helyezhető detektorok eredményesen alkalmazhatók a radaros mérőeszközök és a régebbi lézeres mérők előrejelzésére, viszont a közelről történő, alacsony lézeres mérések előrejelzéséhez érdemes kiegészíteni a már meglévő szélvédős detektorunkat rendszámtábla-keretbe szerelhető lézerérzékelővel vagy lézerblokkolóval.

 


Figyelem! Nem minden európai országban engedélyezett a traffipaxjelzők használata, ezért kérjük minden esetben tájékozódjon az adott országban érvényes szabályozásokról! A gyártó és a forgalmazó semmilyen felelősséget nem vállal a sebességhatár túllépéséből és/vagy a készülék használatából vagy a szakszerűtlen beszereléséből adódó bármilyen jellegű büntetésért, kárért vagy bármely egyéb hátrányért. A készülék nem a gyorshajtás elősegítésére való, hanem a véletlen sebességtúllépés következményeinek megelőzésére szolgál. Minden esetben tartsa be a sebességhatárokat, és közlekedjen az látási és útviszonyoknak megfelelően! A radardetektor nem tévedhetetlen eszköz. Előfordulhatnak olyan szituációk, amikor bizonyos külső körülmények miatt későn vagy egyáltalán nem jelez. Ennek oka nem a készülék hibás működéséből adódik, hanem a fizika törvényszerűségére vezethető vissza.

 

A fenti cikk megjelenésének időpontja 2015.10.01, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A cikk pontosságáért és hasznosságáért cégünk mindent megtesz, de tartalmukért felelősséget nem vállal.