Twitter
Tweets by autohifistudio
Youtube
Pinterest
Blogger

Gyártók

Gyakori kérdések

     

Radardetektor törvény?

Nincs ilyen, a radardetektorok továbbra is szabadon használhatóak Magyarországon. A tiltás egyébként is okafogyott volna, hiszen ezek a készülékek is ugyanazt a célt szolgálják mint a traffipaxoknak kellene: lassítunk a veszélyes útszakaszon.

 

 
Lézerblokkoló törvény? Le kell szereltetnem a lézerblokkolóm? 
Nem kell leszereltetned a lézerblokkolót, hiszen nem tiltották be, csak a sebességmérés akadályozását, megzavarását tiltja az új törvény .
Tehát parkolószezorként, lézer jelző detektorként továbbra is nyugodtan használhatod lézerblokkolódat! Javasoljuk az időkorlát beállítását, hogy véletlenül se zavarjuk a sebességmérést. További információkért hívjon minket! Tel.: +3620 9 327 326

 

 

A rendőrségi URH-t, taxisok CB-rádióját is mindig jelzi a radar-detektor?

Szerencsére nem igy van, jól meghatározott frekvenciákat figyel a berendezés.

 

Minden zavarforrásra jeleznek a radart érzékelő készülékek?

Nem igy van. Természetesen megvannak azok a zavaró tényezők, melyek téves riasztást generálnak, (pl. automata ajtók a benzinkutakon, stb.). Ha valamilyen eszköz a traffipaxok frekvenciáján sugároz, a detektor azt jelezni fogja. Ez nem kiküszöbölhető, az ún. csúcsdetektorok sem nyújtanak védelmet ellene. Készülékeink tartalmazzák a CITY funkciót, melynek feladata, hogy a gyenge radarjeleket ne vegye figyelembe városi környezetben - szűrje- , ahol nagy valószínűséggel nem traffipax sugároz. Természetesen az erősebb jelek riasztást váltanak ki.

 

Mindegy milyen típusú a detektor?

 

Sajnos a Magyarországon használt traffipaxok nem egyeznek meg pl. az Amerikában használtakkal, így sok ottani detektor nem tartalmazza a Ku frekvenciát, amin az európai traffipaxok egy része működik.

 

A drágább a jobb?

A készülék ára leginkább a kényelmi szolgáltatásokat, funkciókat határozhatja meg, másodsorban a traffipaxok jelzési távolságát, a készülék érzékenységét. A drágább jobb is általában, de nincs egyenes arány az árnövekedés és a teljesítmény növekedése között.

 

Lézeres sebességmérés nem jelezhető előre?

De igen, amennyiben a készülék érzékeli a szóródó lézersugarakat, akkor lehet egy-két másodpercünk arra, hogy lassítsunk. Ezt az érzékelési időt és érzékenységet tovább növelhetjük egy külső lézer-érzékelő felszerelésével, mely nagyban megnöveli esélyeinket lézeres sebességméréssel szemben. Nem beszélve a lézerblokkolóról, melyek az igazán kényelmes megoldást jelenthetik a lézeres mérők ellen.

 

A traffipax-jelzők mindig időben jelzik a lézeres mérést?

Nem minden esetben, mivel a lézeres sebességmérő készülékek ellentétben a hagyományos traffipaxokkal nem folyamatosan sugároznak, csak ha a kezelő úgy ítéli meg, a közeledő jármű feltehetően átlépi a sebességkorlátozást. Ha egyértelműen nem hajt gyorsan a mérendő gépkocsi, a kezelő nem mér sebességet.

A lézersugár átmérője a távolsággal arányosan fokozatosan növekszik, 100m távolságban kb. 40cm, 1000m távolságban pedig kb. 4m, ezért a 200-250m-nél közelebbi mérés esetén nem minden esetben éri el a rendszámtáblára célzott lézersugár a szélvédőn elhelyezett detektort. Ezekben az esetekben a külső érzékelő vagy a lézerblokkoló nyújthat szinte biztos jelzést. A radardetektorok leginkább nagy távolságú lézeres mérésnél nyújthatnak védelmet, ahol a sofőr szabad szemmel nem láthatja a sebességmérő készüléket. Ajánljuk, használjon külső lézerjelzőt, melyet a rendszám közelében kell elhelyezni.

 

 

 

Mindig jelez a radar-detektor?

Nem, nem csodaszer, csak egy hatásos segédeszköz. A detektorok gyártója mindent megtesz, hogy a lehető legjobb hatásfokkal és a lehető legkevesebb falsriasztással segítse tulajdonosait a detektor, a büntetéstételeket tekintve bármelyik behozhatja vételárát.

 

Jobb a kilenc, tíz sávos detektor?

Nem. Egyértelműen roszabb lehet, hiszen Magyarországon gyakorlatilag csak 3 sávon (+ lézer) dolgoznak traffipaxok. A többi sáv csupán falsriasztást okozna.

 

 Hogyan védekezhetek a telepített traffipax, és kamera ellen?

A megoldás a GPS Detector használata. Lássuk hogyan működik!

 
Hogyan működik a GPS alapú jelzőrendszer?

A GPS detektor a veszélyes pontok előtt 500 méterrel magyar nyelvű hangjelzéssel, illetve a kijelzőn figyelmeztet, milyen típusú veszélyzóna közeledik. Figyelmeztetés után lehetőségünk van felkészülni az adott szituációra, pl. ellenőrizhetjük a sebességünket és módosíthatjuk azt.

A detektor honnan tudja hol vannak telepített trafFipaxok?

A GPS detektor egy előre telepített adatbázist tartalmaz, melynek részét képezik a telepített traffipaxok helyei is. A nagy érzékenységű GPS vevő folyamatosan figyeli az aktuális pozíciónkat, és összehasonlítja az adatbázissal. Ha veszélyzóna közelébe érünk (pl. telepített traffipax), a készülék jelez.

Frissíthető az adatbázis?

A honlapunkról ingyenesen letölthető a legújabb adatbázis, így mindig naprakész tud lenni! Az adatbázis számítógépen keresztül frissíthető USB kábel segítségével, mely a csomag része.

Testreszabható a riasztási rendszer?

A készülék képes több típusú forgalmi veszélyre figyelmeztetni, mint például: telepített traffipax, jelzőlámpába épített telepített traffipax, buszsáv kamera, gyakori sebességmérési pontok, veszélyes útszakaszok. A különböző veszélyekre való figyelmeztetések ki-, bekapcsolhatók.

megadható Saját riasztási pont?

A készülék segítségével saját „veszélyes” pontok is megadhatók, ha egyedi riasztásokat szeretnénk pl. egy új traffipax esetén.

Milyen egyéb információkat tud kijelezni a GPS detektor?
  • Aktuális sebesség
  • Átlagsebesség
  • Legnagyobb sebesség
  • Aktuális GPS koordináták
  • Figyelmeztetés gyorshajtásra (beállítható: 30 – 300 km/h között)
  • Beállítható sebesség mértékegység (km/h vagy m/h)

 

Hogyan blokkolhat egy parkolószenzor?

Az Blinder, Kiyo, AL priority, parkolószenzor optikai úton határozza meg az akadály távolságát parkolás közben.

A lézerdióda egy impulzust bocsájt ki, miközben a négy érzékelő figyeli az esetleges visszaverődést a tereptárgyakról. A parkolószenzor 905 nanométeres hullámhosszon működik, mely megegyezik a rendőri lézeres sebességmérők, lézeres traffipaxok működési frekvenciájával.

A parkolószenzor működését a beérkező idegen lézer jel  zavarja. Ezt érzékelve a készülék jelzi a sofőrnek, hogy a parkolószenzor átmenetileg nem tudja ellátni a feladatát, és automatikusan megpróbálja helyreállítani az érzékelést.

Gyors sorozatban impulzusokat bocsájt ki, és ellenőrzi a visszaverődő jeleket. Ez megzavarja a rendőri sebességmérő készülékeket, ezért az előre beállítot 4 vagy 8 másodperc után (vagy amire állítottuk) automatikusan lekapcsol, hogy ne akadályozza a további mérést.

 

 

"5. A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet módosítása
5. § (1) A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ) 3. §-a következõ (3) bekezdéssel egészül ki:

(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenõrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenõrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenõrzést elõre jelzõ eszközök használatát.”"

 

(Magyar Közlöny 2012. évi 110. szám, 18576. oldal)
 


Hány fejes lézerblokkolóra lenne szükségem?

 
Az ajánlott fejszám leginkább a gépkocsi  méretétől függ.
 
Egy lapos autóra kevesebb blokkoló fej is elegendő, míg egy magas egyterűre vagy terepjáróra több fejet szükséges szerelni a biztos védelem érdekében.
 
Általánosságban elmondható, hogy legalább két fej szükséges irányonként a megfelelő védelemhez, tehát kettő blokkolófej előre, kettő blokkolófej hátra.
 
Magasabb autókon, pl. terepjáró, kisteherautó, teherautó, egy irányban felszerelt 3 vagy 4 fej is indokolt lehet a biztos védelemhez.
 
Egyes gyártók esetében személyautó esetén elegendő egy fej előre, és egy fej hátulra mivel nagyobb teljesítményű lézerdiódával vannak szerelve. Keressen minket, hogy együtt válasszuk ki az ön számára a lehető legjobb megoldást.

 

+36 20 9 327 326

 

Elég elölről védekezni, vagy hátsó védelemre is szükségem van?

 

A gyakori hátsó mérés miatt javasoljuk a hátsó védelem kialakítását is.

 

 
 

Hány blokkoló fejre van szükség a hátsó védelemhez?

Ez nagyban függ a gépkocsi méretétől és kialakításától, de jellemzően kettő blokkolófejre van szükség.

 

 

 

Legális az úgynevezett Blinder, Kiyo, Al priority használata?

Igen, a készülékek parkolószenzorának használata legális, CE bizonylattal, E-minősítéssel (és az ezt bemutató plasztik kártyával) rendelkezik, valamint pakolószenzorként üzemel.

 

Szerelhető a blokkolófej vízszintesen és függőlegesen is?

 

Gyártó függő dolog, például Al Priority esetében igen, a megnégyszerezett érzékelő diódák miatt a fejek vízszintes vagy függőleges elhelyezése nem befolyásolja a teljesítményt. A Blinder, Kiyo, Lézer Interceptor készülékek vízszintes szerelése ajánlott.